Kosztorysy budowlane Lublin

Witaj na mojej stronie, wykonuję

Kosztorysy budowlane

KOSZTORYSOWANIE / WYCENY KNR

kosztorysy powykonawcze, ofertowe, inwestorskie, dla Arimr, PFRON, do banku. Stosuję bazy cenowe Sekocenbud, Intercenbud, Bistyp, Orgbud oraz Megacennik. Wyceniam wg. KNR oraz innych dostępnych podstaw.

kosztorysy budowlane / inwestorskie

Kosztorysowanie

Jest to niezwykle ważny etap w budownictwie. Dlatego warto powierzyć jego wykonanie firmie z doświadczeniem. Dotychczas wykonałem setki opracowań dla różnych branż, do dotacji, kredytów, dla banków i Pfron oraz Arimr.

Zacznij planowanie Twojej inwestycji z nami.

JESTEŚ W DOBRYCH RĘKACH!

kosztorys / powykonawczy

Działamy od 2008 roku.
Pozytywne rezultaty w wyznaczonym czasie.
100% niezawodności i gwarancja.
Kosztorysy w jeden dzień.
Obsługa po sprzedażowa.

PRZEDMIAR / OBMIAR

Przedmiar a obmiar w kosztorysie

przedmiar robót - opis robót w kolejności technologicznej ich wykonania oraz podstaw do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych, z podaniem ilości jednostek przedmiarowych robót, opracowany przed wykonaniem robót na podstawie dokumentacji projektowej
obmiar robót - opis robót w kolejności technologicznej ich wykonania oraz podstaw do ustalania cen jednostkowych robót lub jednostkowych nakładów rzeczowych, z podaniem ilości jednostek obmiarowych robót, opracowany po wykonaniu robót na podstawie książki obmiaru.

Źródło: ZARZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I BUDOWNICTWA z dnia 15 lipca 1996 r. w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych. (M.P. z dnia 9 sierpnia 1996 r.) 

KOSZTORYSY BUDYNKÓW

Kosztorysant

Kompleksowo kosztorysujemy obiekty budowlane. Wszystkie branże. Przedmiar z natury lub z pliku.

ELASTYCZNE STAWKI

Dostosowujemy stawki elastycznie do wymagań Klienta. Realizujemy również zlecenia ekspresowe.

SPRAWDŹ NAS

tel. 605-308-665

Posiadamy referencje za dotychczasowe prace. Pracujemy na najnowszym oprogramowaniu.

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

obejmuje m. in.:

- stronę tytułową zawierającą:
* nazwę obiektu lub robót budowlanych z uwzględnieniem nazw i kodów Wspólnego Słownika Zamówień i podaniem lokalizacji,
* nazwę i adres zamawiającego,
* nazwę i adres jednostki opracowującej kosztorys,
* imiona i nazwiska, z określeniem funkcji osób opracowujących kosztorys, a także ich podpisy,
* wartość kosztorysową robót,
* datę opracowania kosztorysu inwestorskiego.
- ogólną charakterystykę obiektu lub robót, zawierającą krótki opis techniczny wraz z istotnymi parametrami, które określają wielkość obiektu lub robót;
- przedmiar robót;
- kalkulację uproszczoną;
- tabelę wartości elementów scalonych, sporządzoną w postaci sumarycznego zestawienia wartości robót określonych przedmiarem robót, łącznie z narzutami kosztów pośrednich i zysku, odniesionych do elementu obiektu lub zbiorczych rodzajów robót;
- załączniki:
* założenia wyjściowe do kosztorysowania,
* kalkulacje szczegółowe cen jednostkowych, analizy indywidualne nakładów rzeczowych oraz analizy własne cen czynników produkcji i wskaźników narzutów kosztów pośrednich i zysku.

Źródło: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z dnia 8 czerwca 2004 r.) 

Niektóre przepisy prawne regulujące proces kosztorysowania

- W Dz. U. z 2006 r. Nr 79, poz. 551 została opublikowana ustawa z dnia 7 kwietnia 2006 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
- W dniu 21 marca 2006 r. weszło w życie rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 marca 2006 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 46, poz. 331 z dnia 21 marca 2006 r.).
- Ustawa o cenach z dnia 5 lipca 2001 r. Dz. U. z 2001 r. Nr 97, poz. 1050 wprowadzająca 12 grudnia 2001 r. zmiany w obowiązujących przepisach w sprawie kosztorysowania budowlanego.
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 r. Nr 130, poz. 1389)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 202, poz. 2072, z dnia 16 września 2004)
- Rozporządzenie Komisji (WE) Nr 2151/2003 z dnia 16 grudnia 2003 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV).
Dz. U. z 2001 r. Nr 133, poz. 1480 - Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych zasad finansowania inwestycji z budżetu państwa.
- Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 19, poz. 177) obowiązujące od 2 marca 2004 r.
- Zarządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 15 lipca 1996 r. w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych M.P. z 1996 r. Nr 48, poz. 461 (obowiązywał do 1 października 2001 r.)
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 13 lipca 2001 r. w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych Dz. U. z 2001 r. Nr 80, poz. 867 (obowiązywał do 12 grudnia 2001 r.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego z dnia 26 lutego 1999 r. Dz. U. z 1999 r. Nr 26, poz. 239.
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa w sprawie kosztorysowych norm nakładów rzeczowych, cen jednostkowych robót budowlanych oraz cen czynników produkcji dla potrzeb sporządzania kosztorysu inwestorskiego z dnia 17 stycznia 2001 r. (Dz. U. z 2001 r. Nr 3, poz. 22).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 stycznia 2004 r. w sprawie metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego - obowiązywało do 23 czerwca 2004 r.
- Ustawa o zamówieniach publicznych z dnia 10 czerwca 1994 r. (Dz. U. z 1994 r. Nr 76, poz. 344) jednolity tekst Dz. U. z 2002 r. Nr 72, poz. 664 - obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 25 kwietnia 2002 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o zamówieniach publicznych. 

Kosztorys powykonawczy stanowi podstawę do ustalenia wynagrodzenia wykonawcy za wykonane roboty i jest sporządzany przez wykonawcę po wykonaniu robót w celu ustalenia wynagrodzenia za te roboty.

Źródło: ZARZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I BUDOWNICTWA z dnia 15 lipca 1996 r. w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych. (M.P. z dnia 9 sierpnia 1996 r.).

Kosztorys szczegółowy na potrzeby PROW należy wykonać w oparciu o ogólnie obowiązujące standardy wykonywania kosztorysów np. Polskie Standardy Kosztorysowania Robót Budowlanych opr. Sekocenbud lub ORGBUD-SERWIS, zgodnie z wymaganiami formuły pierwszej - pkt. 3.2.1 ww. Standardów. Kosztorys inwestorski szczegółowy powinien również zestawiać cenę jednostkową wykonania robót, obliczoną w każdej pozycji kosztorysowej (jako wynik zastosowania formuły pierwszej). Zaleca się, by kosztorys inwestorski na potrzeby PROW wykonany był przez osobę posiadającą odpowiednią wiedzę techniczną. Jakie dokumenty należy przedstawić wraz z kosztorysem inwestorskim? Wraz z kosztorysem Wnioskodawca powinien dostarczyć: - plany sytuacyjne oraz rysunki charakterystyczne, - zestawienia materiałów budowlanych wykonane ze wskaźników zużycia materiałów w robotach w przypadku, gdy Wnioskodawca samodzielnie kupuje materiały budowlane, - zestawienie maszyn i urządzeń, wykonane z normatywów pracochłonności w poszczególnych robotach budowlanych - jeżeli dotyczy. ARiMR bada wystąpienie istotnych rozbieżności, co do zakresu (ilości robót budowlanych) lub, co do rodzaju robót, stwierdzając, czy w kosztorysie znajdują się roboty, które, pomimo że nie zostały objęte wnioskiem, zaliczono jako koszty kwalifikowalne (przykładem może być kosztorys na budowę drogi, w którym znalazły się pozycje dotyczące ocieplenia ścian budynku, pomimo że kosztorys dotyczy jedynie budowy drogi). Niewskazane jest zawyżanie przedmiaru robót budowlanych, tj. wskazywanie większych ilości robót niż wynikają z wyliczeń przedmiarowych lub z wymiarów zamieszczonych na rysunkach. Gdy po skierowaniu przedmiaru robót obarczonego błędem do poprawy w ramach uzupełnienia, Wnioskodawca przedstawi ponownie zawyżony przedmiar robót (np. w innych pozycjach), to nastąpi odmowa przyznania pomocy. Plany sytuacyjne oraz rysunki charakterystyczne powinny pozwolić na identyfikację zakresu planowanych do wykonania prac, określić miejsca realizacji operacji i planowanych robót oraz umożliwić sprawdzenie przedmiaru robót. Plany sytuacyjne oraz rysunki charakterystyczne Wnioskodawca może odbić z projektu budowlanego lub wykonać je na potrzeby dokumentacji opracowanej na potrzeby wniosku o przyznanie pomocy.

Źródło: Instrukcja ARiMR dotycząca wypełniania wniosku o przyznanie pomocy w ramach działania 126 "Przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych oraz wprowadzenie odpowiednich działań zapobiegawczych" w ramach PROW 2007-2013 (IW-1_126) 

Kosztorysy załączone do wniosku powinny spełniać następujące warunki:
1) każda pozycja kosztorysu powinna być szczegółowo wyliczona na podstawie cen jednostkowych, stawek i narzutów - z podaniem podstawy kalkulacji, z zastosowaniem średnich cen, według cenników SEKOCENBUD-u, katalogów nakładów rzeczowych (KNR) i katalogów scalonych nakładów rzeczowych,
2) wkład rzeczowy lub praca własna wnioskodawcy powinny być określone wartościowo w złotych, zgodnie z pozycjami kosztorysu.
3. Wnioskodawca powinien jednoznacznie określić, które pozycje kosztorysu mają być sfinansowane ze środków Funduszu.

Źródło: Uchwała Nr 213 / 99 Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych z dnia 26 maja 1999 r. 

Kosztorys ofertowy stanowi podstawę do ustalenia ceny oferty i jest przygotowywany na żądanie zamawiającego przez wykonawcę, po jego przystąpieniu do przetargu lub otrzymaniu od zamawiającego propozycji złożenia oferty na realizację robót.
Źródło: ZARZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I BUDOWNICTWA z dnia 15 lipca 1996 r. w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych. (M.P. z dnia 9 sierpnia 1996 r.) 

Kosztorysy budowlane Lublin

INFORMACJE KONTAKTOWE

Zapraszam do kontaktu w celu omówienia szaczegłów.